Followers

Tuesday 10 May 2011

aku ... form 6??

Assalamualaikum dan salam blogger

mesti ampa semua xpercayakan..
hahahaha..
aku sendiri pon tak percaya yang aku nk masok form 6..
apa apa pon hari ni ada lah hari yang paling penat bg aku..

awai awai pagi dah bagun..
(bangun jelah)
tunggu adik adik aku siap nk p sekolah..
aku menjalankan rutin harian aku macam besa lol..
hantar depa pergi sekolah..

lepas ja hantar depa pergi sekolah aku pon siap siap a..
(first time pas PLKN aku mandi awai awai PAGI!!)
sejuk tu xpayah habaq lah..
memang tak terkata la..

Punya lah semangat aku pakai pakai baju..
(baju baru beli at kedai wahab)
baju lengan panjang n seluar hitam..
(seluar aku amik seluar PLKN aku tu ja..hehe :p)

mula mula aku ingat pak aku nk pergi sana pukul 7.00pagi ..
last last bom sana bom sini!!
pukul 8.15pagi baru nak bertolak pergi ALOR SETAR!!
dah la pendaftaran pukul 9 pagi!!

                                                             

last last aku sampai sana pkul 9.35...
naseb lah time tu aku dah prepare semua..
sampai sampai ja aku terus masok dewan aku peergi daftar kehadiran..

lepas tu dengar lah PENGETUA and PK HEM SEKOLAH TEKNIK ALOR SETAR tu dok bohong pa xtau..
aku pon dengan muka penuh boring dengar ja lah..
siap ja depa berucap depa suruh para pelajar amik borang..
yang nak daftar sekolah tu p kat meja hujung dewan..
yang budak budak macam aku yg nak PINDAH SEKOLAH nie kena p belakang dewan amik borang pertukaran sekolah..

                                                              

Aku pilih datang sekolah lama aku lah SMK PENANTI coz ramai geng..
hahaha...
lepas ja aku isi borang tu aku dah dapat cop pengetua sekolah tu...
aku pon belah a coz nak runner pergi ke sekolah Penanti pulak...

lebeh kurang pukul 1315 tengah hari aku sampai Penanti a..
setibanya aku disana aku terus dibawa ke BLOK C untuk pendaftaran..
tetiba aku punya borang pertukaran tu tak lengkap pulak...
kena cari cop PPD..
jadi aku nan pak aku pon pergi lah sana..
Tetiba depa kata PPD xley nak URUSAN PERTUKARAN FORM 6!!
kena pergi ke JPN (Jabatan Pendidikan Negeri)
aku dengan pak aku pergi lah ke Bukit Gambir untuk amik cop JPN..
lepas settle semua tu aku dah siap bertukar ke SMK PENANTI!!!
maka bermula lah esok aku sebagai..
PELAJAR LOWER 6 SMK PENANTI!!




No comments: